Известие

Collapse
No announcement yet.

Върти ми се идея за подгряване на антифриза!

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Върти ми се идея за подгряване на антифриза!

    От както застудя ми се върти идея да монтирам система за подгряване на антифриза. Търся някакво готово решение за монтаж на такова устройство което като подам сутрин на контакт за няколко секунди да подгрее антифриза до 80 градуса да речем. Както и ако веднага запаля също да работи подгряването докато не стигне 80 градуса и да си изключи.

    Знам, че има такива подгревни свещи, които са способни за секунди да стоплят течноста.

    Смятам, че зимата такова нещо ще е много полезно.

    Представете си как палите колите и те са вече в оптимален температурен режим. Пускате парното и ви тръгва топлия въздух. Значителен спад на разход на гориво също е голямо предимство, както и липсата на по-голямо износване на двигателя поради това, че той вече е топъл.

    Ако някой е намирал такива решение моля да сподели.
    Last edited by oem; d.m.y г., 15:33.
    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

  • #2
    каквото и да измислиш ще ти отнема време не може да стане за секунди ще трябва и енергиен източник -ток ,гориво струва ли си ..все пак ако имаш някаква предварителна идея кажи .
    sigpicAlfa 155 2.0 16v

    Comment


    • #3
      На блоковете на двигателите на Ладите дори има куплунг за такава свещ! Използвала се е в изпълнението което се е продавало във Финландия. Мисля, че съм виждал в скандинавските автомобили подобни решения също. Куплунга на ладата е ниско долу на блока и обикновенно е "затапен" на нормалните модели. Разчита се на естественната конвекция за да се затопли цялата течност... но едва ли става за
      секунди
      Идеята е хубава и практична но...
      Мисля си че може да се направи маркуч с вибрационна помпичка, нагревателче за аквариум и проста автоматика и да се слага на мястото на долния маркуч към радиатора...
      Сега като знаеш колко е съдържанието на охладителната система за домашно да сметнеш колко вата нагревател ще ти трябва за да я загрееш до 88градуса за няколко секунди и колко бързо ще ти кляка акумулатора
      Have A Nice Day
      o/_______\o
      (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
      []=о===о=[]

      Comment


      • #4
        http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...hlight=Webasto
        Fiat Stilo 1.9 16V JTD, 2004, комби
        Citroen BX-19GT, 85
        Alfa Romeo 156, 2.4 JTD, 01, Distintive - ex

        Comment


        • #5
          Гаражче другото са груби намеси. Ако ти е мерак може и гаражче с парно.
          sigpic
          156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
          "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
            От както застудя ми се върти идея да монтирам система за подгряване на антифриза. Търся някакво готово решение за монтаж на такова устройство което като подам сутрин на контакт за няколко секунди да подгрее антифриза до 80 градуса да речем. Както и ако веднага запаля също да работи подгряването докато не стигне 80 градуса и да си изключи.

            Знам, че има такива подгревни свещи, които са способни за секунди да стоплят течноста.

            Смятам, че зимата такова нещо ще е много полезно.

            Представете си как палите колите и те са вече в оптимален температурен режим. Пускате парното и ви тръгва топлия въздух. Значителен спад на разход на гориво също е голямо предимство, както и липсата на по-голямо износване на двигателя поради това, че той вече е топъл.

            Ако някой е намирал такива решение моля да сподели.

            От две години ползвам такова решение (нафтово, ама има и бензиново) и съм мнооооооооо доволен.

            Скъпичко е обаче, а и хич не се надявай да подгрееш 7-8 литра антифриз плюс ~150 кила метал (теглото на двигателя) от температури под нулата до 80 гр. за няколко секунди. Моята нафтова печка е с ефективно топлоотдаване 5,2 киловата и пак и трябват около 30 минути, за да успее при минус 7-8 градуса външна температура да подгрее антифриза до 70 градуса и купето до около 15-20 градуса.

            http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...hlight=Webasto
            Last edited by pinko; d.m.y г., 18:01.
            Volvo XC90 D5 '06
            Alfa Romeo Spider 2.0 '90
            Lancia Ypsilon 1.2 '00



            ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Distinctive '02
            ex Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '00
            ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 '99

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
              ........Знам, че има такива подгревни свещи, които са способни за секунди да стоплят течноста.........
              и за какво количество течност става въпрос. ако ще си топлиш вода за кафе можеш и кафемашина да ползваш. тя загрява за минута.

              опитай, може пък да влезеш в класацията за най щури идеи....
              Гипотеза о боге дает ни с чем не сравнимую возможность абсолютно все понять, абсолютно ничего не узнавая
              sprint tropheo
              155/1.8
              156/2.0 Selespeed

              Comment


              • #8
                Има такива свещи. На някои JTD-та. 3 са наброй и подгряват само антифриза. То е достатъчно да подгрее само малкия кръг системата. На 60 градуса да го направи ще е нещо. Ама маслото кой ще подгрее??? Това за антифриза ще го направя и съм сигурн, че ще стане ама маслото като е студено дали ще има ефект от цялата работа не знам.
                Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                  Има такива свещи. На някои JTD-та. 3 са наброй и подгряват само антифриза. То е достатъчно да подгрее само малкия кръг системата. На 60 градуса да го направи ще е нещо. Ама маслото кой ще подгрее??? Това за антифриза ще го направя и съм сигурн, че ще стане ама маслото като е студено дали ще има ефект от цялата работа не знам.
                  Така само сметни.
                  Както се каза в по-горен пост, при 5кВ са нужни окоо 30 минути за затопляне до 70 градуса освен на охлаждащата течност и покрай нея всички загуби при топлоотдаване.
                  Ако го направиш на 12в напрежение какво имаме?
                  да кажем тези 5кВ са ти около 416 ампера. Тези половин час като имаш поне 416ампера върху 12в (ти ще си правиш инсталацията) имаме около 208ач консумация.
                  Съответно, за да можеш да запалиш след това ще ти трябва поне акумулатор около 260ач да речем.
                  Успех
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Comment


                  • #10
                    Аз имам ВЕБАСТО 5киловата и върши страхотна работа, но печката е скъпа. Иначе нищо разход-500грама на час.
                    Alfa 155 2.0TS 8V '93
                    sigpic
                    VW LADAVAGEN '81
                    CHRYSLER 3.3L V6 - БИВШ

                    Comment


                    • #11
                      Решението е печка, малко скъпо но е ефективно разгледайте тук. http://www.engineheaters.com/
                      http://www.kenlowe.com/pre-heaters/cars/index.html
                      http://www.phillipsandtemro.com/prod_ColdStart.asp

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от Доко Покажи съобщение
                        Решението е печка, малко скъпо но е ефективно разгледайте тук. http://www.engineheaters.com/
                        http://www.kenlowe.com/pre-heaters/cars/index.html
                        http://www.phillipsandtemro.com/prod_ColdStart.asp

                        Абе това са некви хамерикански фирми, дето тук нито иимат представители, нито сервиз.

                        Докато Webasto имат представител за България и перфектен сервиз, аз съм много доволен от тях.

                        Цъкни тук

                        http://rheamp.com/index.html
                        Volvo XC90 D5 '06
                        Alfa Romeo Spider 2.0 '90
                        Lancia Ypsilon 1.2 '00



                        ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Distinctive '02
                        ex Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '00
                        ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 '99

                        Comment


                        • #13
                          ето го решението calix made in sweden топал старт за двг. и купето www.calix.se успех при тьрсенето
                          sigpicALFA ROMEO 156 1.8TS ex
                          ALFA ROMEO 2.0JTS ex
                          ALFA ROMEO Crosswagon Q4
                          Продавам Алфи на части!

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от pinko Покажи съобщение
                            Абе това са некви хамерикански фирми, дето тук нито иимат представители, нито сервиз.

                            Докато Webasto имат представител за България и перфектен сервиз, аз съм много доволен от тях.

                            Цъкни тук

                            http://rheamp.com/index.html
                            Това е супер, но аз търся, но не намирам никакво инфо за печка на ток. Един приятел имаше допълнително монтирана на Нисан Примера внос от Швейцария, управлението беше монтирано в пепелника, не харчи нищо освен малко ток, недостатъка е, че като си я нагласиш за сутринта, ако ти е по слаб акумолатора, може и да не запалиш, и е малко скъпа, но много бързо достига работна температура мотора.Това е голям + за хора каращи на къси разстояния в града зимата.
                            Last edited by Доко; d.m.y г., 20:00.

                            Comment


                            • #15
                              Аз бих помислил как да си охладя бензина, радиаторната течност я стоплям с газта......
                              "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                              F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                              Comment

                              Working...
                              X